High School in Vermont

Eerste paar weken

Lieve Nederlandse vrienden,

Uhm ja, lekker cliché natuurlijk dit. Het is toch al ruim 3 weken geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven, en dat terwijl ik 'minstens een keer in de 2 weken' toch echt wel zou halen. Ja ik lach mezelf keihard uit want dat is natuurlijk helemaal niet haalbaar. Ik zit namelijk om 6:45 al in de schoolbus (of als mijn hostmom mij brengt, 7:30) en heb na school altijd training of een wedstrijd. Ik kan je één ding vertellen, met een beetje huiswerk erbij blijft er dan heel weinig tijd over voor bijvoorbeeld mijn blog.
Dus heb ik besloten er gewoon af en toe aan te schrijven, alles achter elkaar te plakken en het dan te uploaden.
Enjoy guys!
Op woensdag 26 augustus was het dan eindelijk zover. Om03:45uur ging de wekker en een half uur later zaten we in de auto naar Schiphol! Het is allemaal zo ontzettend echt ineens, inchecken en uitzwaaien. Het afscheid was (uiteraard) verschrikkelijk, het is heel moeilijk om te beseffen dat ik ze echt een half jaar niet zal zien. Gelukkig was ik niet alleen maar vloog ik met 7 anderen studenten en Jill van TravelActive. De vlucht was prima maar 8 uur blijft natuurlijk heel erg lang. Bij aankomst in Newark bleek gelukkig dat na de immigration, al onze koffers goed waren overgekomen. We wachtten op de bus die ons naar de shoppingmall/outlet in Newark zou brengen. Het was bloedheet, en wij stonden daar allemaal in spijkerbroek en het dikke I??HS t-shirt. En geloof het of niet, het enige dat ik heb gekocht is (Amerikaanse) ijsthee (deze dag dan...)
Toen de Duitsers om 20 uur eindelijk kwamen, konden we gaan eten. Het was voor ons gevoel al ruim 2 uur 's nachts en na zo'n lange vlucht, een ijskoud zwembad, veel te weinig cafeïne en goddelijke bedden waren we zo dankbaar om eindelijk in onze hemelse bedden te gaan. Of course, deden we dat niet direct. Er was alleen WiFi in de lobby dus ja, daar hebben we nog even gezeten.
De donderdag zijn we NYC in gegaan. We hadden een onwijs leuke tourguide, Jonathan, en hij heeft ons door New York geleid. 5th avenue, lunch en wandeling in/door Central Park, Broadway, Brooklyn Bridge, eten bij Hardrock café en Top of the Rock (by night)!
Vrijdag gingen we weer NYC in en deze keer zijn we begonnen bij het 9/11 memorial, hebben een cruise gedaan over de Hudson river (Statue of Liberty, skyline, Brooklyn Bridge, 1000 selfies),lunch (iets te dichtbij de Abercombie & Fitch),zijn we naar Coney Island geweest en hebben we (wat volgens Jonathan een geschenk was) een New Yorkse rat gezien in de metro, aten we in Brooklyn en brachten we de avond door op Times Square! Dit was de laatste avond met ons groepje (+ 1 Duitser) dus dat betekende afscheid nemen. Sommigen moesten om 3 of 4 uur opstaan (wij gelukkig 'pas' om 6 uur).
Die ochtend bleek natuurlijk dat onze vredige wekker niet echt succesvol was en werden wij pas om6:20wakker! Typisch maar ja. Op het vliegveld bleek bijna iedereens koffer te zwaar te zijn en na elkaar te hebben uitgezwaaid ben ik doorgevlogen naar Washington Dulles Airport. Daar moest ik van gate wisselen en had ik vertraging maar landde ik uiteindelijk om 15 uur in Albany, NY. Waar Jess en Steve mij, mét bord en ballonnen, stonden op te wachten. We zijn is Saratoga gebleven, daar is een horse track (en de ultieme favoriet verloor) en Steve heeft hier een huis (ze hebben 3 huizen #welcometoamerica). We zijn uiteten geweest. En hebben de film the Interview gezien.
Vandaag is het zondag, hebben we koffie gehaald bij de drive thru van de Dunkin Donuts (#welcometoamerica) en zijn we naar de kerk geweest. En dat was echt heel leuk, het is hier echt een activiteit, ze zingen, lachen, drinken koffie en het is minder formeel dan in Nederland. Ik heb al heel veel namen gehoord, die ik allemaal moet onthouden maar aangezien ik iedereen moet uitleggen hoe ze mijn naam uitspreken ben ik hun naam dan alweer kwijt. Iedereen denkt dat ze het uitspreken als Lottie dus dat is echt hilarisch!
We zijn spullen voor mijn kamer gaan kopen!
Maandag zijn we naar de school van Aislinn en Braeden geweest (die heel blij waren om mij te zien, zo schattig) en daarna naar mijn school. En ja, het is zoals in de films! Mijn school is 50x groter dan mijn Nederlandse school en er werken zoveel mensen!
We hebben me ingeschreven voor vakken, en ik ben helemaal gelukkig!
Mijn rooster is:
Forensic Investigation
Global studies (maatschappijleer/economie)
seminar
Culinary Arts
English 11Aa
Tweede week/ Labor day weekend
Mijn tweede week op school was heel erg leuk, veel gehockeyd, gebruind en leuke mensen ontmoet. Vrijdag zijn we na mijn wedstrijd in Manchester naar het lake house gereden in NY staat. Het was ontzettend mooi weer, en naast heel veel nieuw Amerikaans voedsel hebben we vooral veel aan het water gezeten.
Derde week en weekend in Portland
Nog een onwijs leuke, warme en intensieve week! Veel hockey, vroeg opstaan en ik ben inmiddels helemaal ingeburgerd op school, in Bennington en in mijn Amerikaanse leven.
Zaterdag hebben we de voetbalwedstrijden van Braeden en Aislinn gekeken, wat heel erg schattig is! En daarna zijn we naar Portland (ME) gereden. Ongeveer 5 uur rijden maar dan heb ik er wel weer 2 staten bij (New Hampshire en Maine) en kun je genieten van een hele leuke stad! We hebben Lobsters gegeten, en hebben heel veel geshopt in het NH paradise without taxes ?? Ook hebben we Jess' verjaardag gevierd, en gisterenavond (na mijn gewonnen wedstrijd) weer!
Heel veel liefs vanaf de andere kant van onze Atlantische oceaan,
Lotte

Reacties

Reacties

Fleur

Hee lotte!
Het klinkt weer allemaal geweldig :)
Heb je alleen deze 5 vakken in je rooster?
Ik moest wel even lachen bij het stukje over hoe mensen je naam uitspreken ;) Grapjas
Je kan heel leuk schrijven & begrijpelijk dat het zo (met meerdere verhalen achter elkaar) beter werkt!

Hopelijk lezen we snel weer van je
Xoxooxoxoxoxox Fleurrpp

P.s. 2e keer dit bericht hèhè :P nu ben ik lekker de eerste WOOPWOOP

Rixt

Oh, wat leuk Lotte! Volgens mij heb je het heel erg naar je zin haha :)

Astrid

Wauw wat een ervaring! Klinkt allemaal heel leuk! Je schrijft echt op een leuke manier!
Nog heel veel plezier!! Xx

Theo en Ineke

Beste Lotte, zo te lezen heb je het reuze naar de zin. Prachtige foto's komen er ook voorbij. Maar heerlijk genieten van deze prachtige tijd! Lieve groet van ons.

Hilde

Veel plezier nog Lottie! ????

Nynke

Wauw Lotte, dat klinkt allemaal super leuk. Forensic investigation als vak? Wat gaaf. Lijkt ook mij wel wat. Ik wens je nog heel veel meer plezier en succes aan de andere kant van de oceaan. Geniet er van! X Nynke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active