High School in Vermont

Spirit week, Boston, verjaardag en meer

Lieve Nederlandse vrienden,

Sinds mijn laatste blog is er heel veel gebeurt in mijn Amerikaanse leventje, voor de duidelijkheid: Ik ben eindelijk 16 en het is geen 25 graden meer. Ik heb inmiddels al sneeuw gezien en afgelopen nacht hebben we de -6 bereikt, precies wat je verwacht half oktober. Vermont is prachtig deze weken, qua de kleuren van de bomen. En blijkbaar vindt moeder natuur dat sneeuw bij het plaatje past, dus passen we ons aan.
De eerste week na mijn laatste blog was spririt week, the week before homecoming. Het is natuurlijk verschillend op elke school maar bij mij op school is 'school spirit' echt een big deal. Iedereen gaat voluit als het over school gaat, echt heel gaaf om mee te maken.
Maandag - sports day
Dinsdag - mis match day
Woensdag - twin day
Donderdag - superhero day
Vrijdag - patriot pride // red, white & blue day (onze schoolkleuren)
Vrijdag hadden we de pep rally, wauw gekke Amerikanen! Wat een feest! 'S avonds was de homecoming football game, we verloren maar het was een ontzettend leuke avond! Zaterdag was homecoming maar ik ben niet gegaan .. want mijn liefde voor steden en de gelegenheid om de red sox te zien spelen is toch iets groter. Dus ik ben naar een baseball game van de red sox in Boston geweest! ;) Dit was ronduit geweldig, dat is serieus het enige woord dat ik kan gebruiken! De zondag hebben we een beetje de toerist uitgehangen en daarna zijn we terug gereden naar Bennington. Want ik vierde mijn verjaardag samen met een aantal vrienden en vrienden van vrienden, hele leuke avond! Oh ja en mocht je denken dat ik na 15 jaar eindelijk zelf mijn verjaardag mocht vieren, nee. Ik verhuis naar de andere kant van de wereld en een van mijn beste vrienden blijkt op mijn verjaardag jarig te zijn. Het was trouwens ijskoud maar ja dat hoort een beetje heel erg bij het leven in Vermont.
Maandag 28 september was ik jarig, eindelijk 16. En wel in Amerika, we hadden een uitwedstrijd in Woodstock (2-2,5 uur), de leukste busrit ooit! Ook ontving ik mijn doos uit Nederland, merci pappa en mem, hil en wil! En voor alle kaarten en tijdschriften!
De weken erna heb ik vooral veel gehockeyd, football (dit is oprecht een hele gave sport, erg vermakelijk) en soccer games gezien op school, met vrienden afgesproken en veel gegeten.
Vorig weekend ben ik met Jess en Isabelle naar de yankee candle village geweest en zondag naar Albany.
zaterdag ben ik naar de cinema geweest met Kourtney, Jordan, Ben en Trey en we waren omsingeld door de Aziatische uitwisselingstudenten, heerlijk avondje.
zondag 18 oktober hebben we pompoenen uitgesneden en vandaag zijn we (weer) gaan shoppen in Albany.
Dan nog een paar mededelingen:
1. Ik lees al jullie reacties, heel erg lief guys! Maar deze site is niet ideaal om te reageren dus vandaar dat jullie geen reacties ontvangen
2. Aangezien het al bijna 8 weken geleden is dat ik iemand mijn naam goed heb horen uitspreken, heb ik vrijdag het ultieme dieptepunt bereikt: ik spreek mijn eigen naam inmiddels uit als een Amerikaanse.
3. En dan nog even een ode aan de npo site voor het mogelijk maken van terug kijken in het buitenland en mocht er toevallig iemand bij de SBS werken; het is werkelijk waar een schande dat ik dokter Tinus niet terug kan kijken. Wat denken jullie wel?
Heel veel liefs uit het ijskoude Vermont,
Lotte

Reacties

Reacties

Tessa

Klinkt goeeeeed! Nog heel veel plezier Lot! ??

Fleur

Klinkt helemaal super! Wel jammer dat je niet de homecoming queen bent geworden ;P

Anna Titia

Klinkt super lot! En Ik heb tot nu toe alles van dokter Tinus opgenomen haha ;)

Sara

Hee, ik had een vraagje over je high school jaar! Kun je me een email sturen naar saradoedens@gmail.com?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active